MOŞNIŢA NOUĂ
Site-ul oficial al comunei Moșnița Nouă
Moșnița Nouă,
nr. 73, Timiș, 307285
+40 256 393503
+40 256 393494
+40 256 393529
office@mosnita.ro

Acte necesare SPCLEP

1. ELIBERAREA ACTULUI DE IDENTITATE LA IMPLINIREA VÂRSTEI DE 14 ANI

  1. cerere pentru eliberarea cărţii de identitate, semnata atât de minor, cât şi de părinte (reprezentant legal); click aici pentru formular
  2. certificatul de naştere (în original şi copie xerox);
  3. certificat căsătorie părinţi ((în original şi copie xerox);
  4. actul de identitate al unuia dintre părinţi, al tutorelui sau al reprezentantului legal , precum şi documentul cu care se face  dovada domiciliului, (în original şi copie xerox); click aici pentru formularul pentru primirea în spaţiu
  5. chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei) ;
  6. timbru fiscal în  valoare de 5 lei.
  7. dacă părinţii au domicilii diferite, este necesară o declaraţie notariala în  ţară ori procură specială de la consulatul/ambasada României din ţara că este de acord ca, copilul să îşi facă cartea de identitate la adresa celuilalt părinte. Eliberarea primului act de identitate nu se poate face pe baza de procură specială (este obligatorie prezenţa minorului)
Persoanele care au depăşit vârsta de 18 ani, vor da o declaraţie dîn care să rezulte motivele nepunerii în  legalitate până la aceasta vârstă, la care vor anexa 3 fotografii tip B.I. şi vor prezenta documentele cu care fac dovada domiciliului (în original şi copie xerox).

2. Eliberarea primului act de identitate după împlinirea vârstei de 18 ani

  1. cererea pentru eliberarea actului de identitate;click aici pentru formular
  2. certificatul de naştere, original si copie;
  3. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;click aici pentru formularul pentru primirea în spaţiu
  4. declaraţia unuia dintre părinţi ori a unei terţe persoane, din care să rezulte faptul că identitatea declarată în cererea de  eliberare a actului de identitate, coroborată cu imaginea preluată ori cu fotografia ataşată cererii, aparţine solicitantului;
  5. fişa cu impresiunile decadactilare ale solicitantului realizată de unitatea de poliţie de la locul de domiciliu sau reşedinţă al  solicitantului;
  6. chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - de 7 lei;
  7. timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 5 lei.

Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României din statele respective.

3. Eliberarea actului de identitate la expirarea termenului de valabilitate, modificarea datelor de stare civilă, anularea documentului, schimbarea sexului sau a fizionomiei

  1. cererea pentru eliberarea actului de identitate;click aici pentru formular
  2. actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
  3. certificatul de naştere, original şi copie;
  4. certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original si copie;
  5. hotarârea de divorţ, definitivă si irevocabilă, după caz, original si copie;
  6. certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original si copie;
  7. certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original si copie;
  8. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedintă,  original si copie; click aici pentru formularul pentru primirea în spaţiu
  9. chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - 7 lei;
  10. timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 5 lei.

În cazul modificării numelui şi/sau prenumelui titularului, prenumelui părinţilor, a datei ori a locului de naştere, precum şi în situaţia schimbării sexului, se prezintă şi hotărârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă.

4. Eliberarea actului de identitate la schimbarea domiciliului, schimbarea denumirii - străzii sau a renumerotării imobilelor

  1. cererea pentru eliberarea actului de identitate;click aici pentru formular
  2. actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
  3. certificatul de naştere, original şi copie;
  4. certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original si copie;
  5. hotarârea de divorţ, definitivă si irevocabilă, după caz, original si copie;
  6. certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original si copie;
  7. certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original si copie;
  8. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedintă,  original si copie;click aici pentru formularul pentru primirea în spaţiu
  9. chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - 7 lei;
  10. timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 5 lei.

Dacă solicitantul nu este proprietarul imobilului, este necesară declaraţia scrisă a găzduitorului, aceasta se consemnează pe cererea pentru eliberarea actului de identitate, în prezenţa lucrătorului de evidenţă a persoanelor.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta, declaraţia poate fi dată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie, pentru mediu rural.

5. Eliberarea actului de identitate la pierderea, furtul, distrugerea sau deteriorarea actului de identitate deţinut anterior

  1. cererea pentru eliberarea actului de identitate;click aici pentru formular
  2. actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul, în cazul deteriorării;
  3. certificatul de naştere, original şi copie;
  4. certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original si copie;
  5. hotarârea de divorţ, definitivă si irevocabilă, după caz, original si copie;
  6. certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original si copie;
  7. certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original si copie;
  8. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedintă,  original si copie;click aici pentru formularul pentru primirea în spaţiu
  9. dovada eliberată de unitatea de poliţie unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul;
  10. chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate - 7 lei;
  11. timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 5 lei.

6. Eliberarea actului de identitate la schimbarea domiciliului din străinătate în România

  1. cererea pentru eliberarea actului de identitate ca urmare a schimbării domiciliului din străinătate în România;
  2. certificatul de naştere, original şi copie;
  3. certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;
  4. hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
  5. certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
  6. certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani;
  7. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum si, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă;click aici pentru formularul pentru primirea în spaţiu
  8. paşaportul românesc valabil sau expirat ori certificatul constatator privind dobândirea cetăţeniei române, emis de Ministerul Justitiei sau de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României din străinătate, original şi copie; în situaţia în care solicitantul nu poate face dovada cetăţeniei române, i se eliberează actul de identitate, numai după ce se atestă de către Direcţia Generală de Paşapoarte, la cererea serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, faptul că solicitantul este cetăţean român;
  9. actul de identitate şi/sau paşaportul, eliberate de autorităţile străine, original şi copie;
  10. chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei);
  11. timbru fiscal sau documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru (5 lei);
  12. chitanţa CECBank privind achitarea taxei pentru restabilire (41 lei).
    • Certificatele de stare civilă prezentate de solicitant trebuie să fie emise de oficiile de stare civilă române, iar pentru hotărârile judecătoreşti privind statutul civil al titularului, pronunţate în străinătate şi învestite cu formula executorie, se prezintă copii traduse şi legalizate.
    • Solicitanţii a căror naştere sau căsătorie nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă române vor solicita transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate, atât pentru ei, cât şi pentru copiii minori.
    • În situaţia în care numai unul dintre părinţi îşi schimbă domiciliul din străinătate în România, împreună cu copiii minori, este necesar consimţământul celuilalt părinte, dat in formă autentică la notarul public, sau copia hotărârii judecătoreşti prin care copiii au fost încredinţaţi părintelui care îşi schimbă domiciliul în România, situaţie în care se depune copie a hotărârii judecătoreşti rămase definitivă, irevocabilă, învestită cu formula executorie.

7. Eliberarea cărţii de identitate provizorie cetăţenilor români cu domiciliul in străinătate, care locuiesc temporar în România

  1. cererea pentru eliberarea actului de identitate cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate şi reşedinţa în România;
  2. paşaportul, aflat în termen de valabilitate, care atestă statutul de cetăţean român domiciliat în străinătate, original şi copie;
  3. certificatul de naştere şi/sau de căsătorie, eliberate de oficiile de stare civilă române, original şi copie;
  4. hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
  5. dovada adresei de reşedinţă din România;
  6. două fotografii mărimea 3/4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;
  7. chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii (7 lei);
  8. timbru fiscal sau documentul cu care se face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru(5 lei).

8. Eliberarea cărţii de identitate la dobândirea cetăţeniei române

  1. sau oficiile consulare ale României în străinătate, original si două copii; în cazul minorilor care au împlinit vârsta de 14 ani şi nu sunt înscrişi în certificatul constatator care atesta dobândirea cetățeniei de către unul dintre părinţi, dovada cetățeniei acestora se face potrivit dispoziţiilor art. 9 din Legea nr. 21/1991 a cetățeniei române, cu modificările şi completările ulterioare;
  2. certificatele de stare civilă ale solicitantului, naştere şi căsătorie, dacă este cazul, precum şi cele ale copiilor săi cu vârsta mai mică de 14 ani, care dobândesc cetățenia română împreună cu părinţii, original şi copie; în vederea obţinerii certificatelor de stare civilă româneşti, se solicită transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate la Direcţia Publică de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă a Sectorului 1;
  3. documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie; click aici pentru formularul pentru primirea în spaţiu
  4. un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identităţii, respectiv: paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin, original şi copie;
  5. chitanţa reprezentând contravaloarea cărții de identitate (7 lei);
  6. timbru fiscal sau documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru (5 lei).

La eliberarea actului de identitate, solicitantul va preda legitimaţia eliberată de Oficiul Român pentru Imigrări, iar în situaţia în care nu mai deţine acest document, va da o declaraţie în acest sens.

9. Înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei

  1. cererea pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea resedinţei;
  2. actul de identitate al solicitantului;
  3. documentul cu care se face dovada adresei de resedinţă, original si copie;
  4. timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 5 lei;
  5. declaraţia găzduitorului.

10. Eliberarea cărţii de identitate provizorii când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate

  1. cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  2. 3 fotografii mărimea 3x4 cm cu banda albă de 7 mm la bază;
  3. documentele pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui  de familie şi a prenumelui, a datei de naştere, a stării civile, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu / adresei de  reşedinţă, original şi copie; click aici pentru formularul pentru primirea în spaţiu
  4. chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii - 1 leu;
  5. timbru fiscal sau chitanţa reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru - 5 lei.

 

 

 

Copyright © 2014 Primăria Comunei Moșnița Nouă. Toate drepturile rezervate.